divendres, 2 de gener del 2015

TEMA 8- Aplicacions educatives a la realitat augmentada.

L’últim grup a exposar ens va parlar de la realitat augmentada, és un tema que personalment desconeixia bastant i em va fascinar.

Podem definir la realitat augmentada (RA), com el terme per definir una visió directe o indirecte d’un entorn físic en el mon real, els elements del qual es combinen amb elements virtuals per a la creació d’una realitat mixta a temps real.

Els components que la formen son el Monitor, el programari i el Marcador. Els seus  avantatges en l’àmbit de l’educació són molt positius per aquells que poden utilitzar-la. Per una part faciliten conceptes que poden arribar a se difícils d’imaginar, són aplicacions que poden utilitzar-se a l’escola, i configuren una nova manera d’aprendre ja que es comencen a utilitzar  llibres de text que tenen RA.

Per tal de facilitar la comprensió del que s’estava explicant ens van passar dos vídeos que parlaven sobre la RA.

La dinàmica que van proposar es basava en trobar una sèrie de codis QR per l’escola i respondre les preguntes que se’ns formulaven. Ens van explicar un exemple d’aplicació de codi QR que em va semblar molt útil i que s’hauria de posar en més practica en altres possibles situacions: es tractava de posar un identificador amb un codi QR a persones grans per si es perdien o es desorientaven o patien algun tipis d’accident, poder saber qui eren, on vivien, possible al·lèrgies o alteracions, etc..  

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada